Skvělé chuťové zážitky, originální kombinace, kvalitní suroviny a autentická atmosféra. To jsou podniky, které představujeme v nezávislém hodnocení Gourmet Brno 2019!

4. ročník průvodce brněnskou gastro scénou je tu. Letos se s ním můžete vydat vedle zavedených kategorií restuaurace, bistra, kavárny, cukrárny, vinárny, pivnice a bary i na luxusní „fine dining“ večeři a nebo si naplánovat celodenní výlet za město po naší krásné jižní Moravě.
Výběr podniků je dvojkolový. Nejprve gastroasociace a osobnosti z oboru nominují zařízení, kde se podne nich dobře jí a pije. Opakující se jména postupují do finále, kde je vyzkouší vždy trojice hodnotitelů. Jde o odborníky, novináře nebo influencery z Česka i blízkého zahraničí a podmínkou je, že nesmí být profesně spojeni s Brnem, aby se vyloučila tendenční hodnocení. K projektu TIC BRNO se aktuálně přidala také Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, takže se celkový dopad rozšíří na celý kraj.
„Když jsme projekt GOURMET BRNO zakládali, tušili jsme, že to bude velké. Za ty čtyři roky se z Brna stalo město vyhledávané pro svoji gastronomii a naším průvodcem se inspirují i místní. Letos vám představujeme i jeho mladšího bratříčka GOURMET JIŽNÍ MORAVA a vyhlížíme, kam až to zajde,“ uvedla na slavnostním zahájení ředitelka TIC BRNO Jana Tichá Janulíková.
GOURMET BRNO a GOURMET JIŽNÍ MORAVA jsou trochu jako olympiáda – není v nich důležité zvítězit, ale zúčastnit se. I proto je aktuální průvodce zorganizován tak, že sice jmenuje ten nejlépe vyhodnocený podnik, ale mezi ostatními už nedělá rozdíly. Komisaři posuzovali především chutě, atmosféru, prostředí a personál, a to se zvláštním zřetelem na úhel pohledu turistů. Názory na hodnocení se mohou lišit, i tak nezbývá než 50 brněnským a 36 jihomoravským podnikům, které se v letošním ročníku umístily, gratulovat.
„I na Jižní Moravě se dá najíst a napít tak, že na to jen tak nezapomenete. Naším nejčastějším turistickým cílem je sice víno, ale právě to nejlépe vynikne ve spojení s dobrým jídlem. Jsem nadšená, že se letos podařilo tento unikátní projekt rozšířit i do regionu, a tím představit lokální gastro scénu, za kterou stojí za to cestovat,“ dodala ředitelka CCR-JM Pavla Pelánová.
TIC BRNO si připomíná 30 let od sametové revoluce kampaní Osmdesátky v Brně. Vedle stylových komentovaných prohlídek města, retro Karosy jako turistického minibusu nebo igráčků a céček místo suvenýrů se promítla i do vyhlášení nejnovějšího vydání gurmánského rádce. Odehrálo se totiž v legendárním hotelu Myslivna. Retro ladění má i samotný tištěný průvodce, jehož kreativní stránky se opět zhostil sehraný tým fotografa Kivy a grafické designérky Barbary Zemčík. Praktický formát a cool vizualitu si uživatelé oblíbili natolik, že bylo potřeba několika dotisků. V tomto roce si návštěvníci brožuru budou moci zakoupit za 35 Kč, resp. 1,5 Eur. Jde jistě o výhodnou investici, která zjednoduší výběr a zaručí spokojenost chuťových pohárků.